Men åh, förlåt att jag stör igen!

Jag har varit på bio också. Värsta ketchupeffekten, ba’. Bio är kul. Tror det var Tsatsikifilmen som fick proppen att gå ur – den såg jag tre gånger på kort tid. Visserligen var det ju i jobbet, men det triggade igång känslan av hur ballt det är att se film på jätteduk. Så i julhelgen har jag klämt En underbar jävla jul, som jag tyckte hade sina poänger men som sjabblades bort lite. Och varför skildras alltid en förlossning med att vattnet går och sen kläms ungen ut direkt efter? Såna grejer kan jag reta ihjäl mig på, men ja ja, jag fattar ju. Det är film, och det är en förlossning som ska skildras och på kort tid. För mig tog det 23 timmar från det att vattnet gick och ungen kom. Så långa filmer är det ju såklart ingen som orkar titta på, hur roliga dom än är. Men ett par riktigt bra skådespelarinsatser, bl a av Peshang Rad och jo, föralldel Robert Gustafsson och Maria Lundqvist innehöll den. Och den får godkänt.

Och igår såg jag Mockingjay part 2. Utan att ha sett part 1. Men jag såg den inledande filmen, alltså Hungerspelen. Och det var ju inte någon handling som krävde ingenjörsexamen direkt. Den var också helt OK, sevärd och jag gillar verkligen Jennifer Lawrence, hon är riktigt, riktigt bra.

Mellan biobesöken har jag också lyckats klämma första säsongen av Frankie och Grace (Netflix), Jessica Jones (Netflix) och sista avsnitten av The Affair (HBO). Jag sa ju att jag har legat som en svullen valross i soffan!

