Den som känner mig vet att jag inte tycker om vintern. Ändå är jag glad att det blir vinter, för jag tycker om årstidernas skiftningar och det faktum att vi faktiskt har fyra årstider. Men vinter är liksom bäst på pappret, bara. Jag avskyr att gå med axlarna uppdragna till öronen och kyla är inte alls min grej. Jag hoppas att SMHI’s prognos om tjugofem minusgrader bara är snicksnack och att kylan inte hittar hit. Nu är ju julen slut, och för mig får man gärna kasta ut vintern på tjugondaknut också. Jag sitter hellre och planerar vad vi ska göra i sommar.
Vad ska vi göra i sommar? Jag vet inte, faktiskt. Men det lutar åt lägenheten i Marbella, igen. Eller Mallorca. Kanske en tripp till London till våren? Ge mig lite schyssta, välbetalda uppdrag så ska jag bita ihop kring flygångesten och åka iväg. Nästa vecka ska jag till exempel ut och åka igen. Örebro.

