På väg till P3 Guldgala. Igen.
Eftersom jag, dom senaste gångerna jag varit där. inte tyckt det varit så jättespännande  (och det beror till största delen säkert på att jag börjar bli till åren) så är det kluvet att åka. Den här gången gör jag det mest för att jag representerar. Min unge adept är ju mitt uppe i sitt etablerande av sig själv på nämnda kanal och behöver synas och visa upp sig. Och ska han göra det, behöver jag göra det. Och eftersom jag inte tänkte gå på Grammis i år (heller), känns detta som ett bra tillfälle att träffa branschen och mingla. De flesta skivbolag och deras representanter är här.

Lyckades boka in mig på ‘fel’ hotell. Ville spara några hundralappar och inte bo på det jättedyra hotellet där artister,  P3-folk och musikbranschfolk bor utan ta det som i princip ligger vägg i vägg. Men jag bokade fel och hamnade nere vid Ullevi istället. Men skitsamma, det är inte speciellt långt att gå och bara raka spåret, så jag står ut. Nu sitter jag här i lobbyn, har ett par timmar att slå ihjäl och tänkte nästan försöka lägga mig och vila en stund.

